Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modifikace tříválcového vznětového motoru na zkušební jednoválec
Rejnuš, Miroslav ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem koncepce jednoválcového vznětového zkušebního pístového spalovacího motoru úpravou výchozího sériově vyráběného tříválcového motoru. První část práce je věnována úvodu do problematiky vznětových a experimentálních jednoválcových motorů. Navazující kapitoly jsou zaměřeny na samotnou adaptaci výchozího motoru, včetně vyvažování setrvačných sil. Dále je provedena kontrola provozuschopnosti klikového hřídele, včetně stanovení bezpečnosti vůči vysokocyklové únavě. Poslední kapitola se zabývá návrhem spojení adaptovaného agregátu s dynamometrem.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 32 t
Wiesenberg, Adam ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracovat návrh zdvihového mechanismu dílenského mostového jeřábu pro nosnost 32 000 kg. Úvodní část práce je zaměřena na stručné seznámení se s danou problematikou, následně je uvedena kritická rešerše obdobných existujících konstrukčních řešení s navazujícími kapitolami zabývajícími se zhodnocením koncepcí a výběrem vlastního řešení a poté následuje kapitola Klasifikace jeřábu a zdvihového ústrojí. Druhá část práce se zabývá návrhem a výpočtem hlavních parametrů zdvihového mechanismu zahrnující také volbu ocelového lana, kladek lanového kladkostroje a výpočet rozměru lanového bubnu. V dalších částech je proveden návrh a kontrola lanového bubnu, volba jednotlivých komponent zdvihového mechanismu například elektromotoru, převodovky, brzdy a spojek. Závěr práce obsahuje výběr a způsob kontroly ložisek, návrh čepu bubnu a postup kontroly spoje těsného pera. Nedílnou součástí práce je také výkresová dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Řešení kmitání pohonné jednotky na dynamometru
Lux, Josef ; Janoušek, Michal (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kmitáním pohonné jednotky na dynamometru. Pro tento problém mi byl přidělen šestiválcový motor, který je spojen pomocí pružné spojky s dynamometrem. Na základě zjednodušeného výpočtového modelu je tato soustava modelována v prostředí MBS systému ADAMS View. Jsou řešeny dvě varianty pružných spojek. V poslední části práce je vytvořen jednoduchý program na výpočet vlastních frekvencí soustavy a v závěru práce je provedeno celkové zhodnocení.
Stress-strain analysis of elastomer components of flexible coupling
Láštic, Daniel ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with computational modelling of stress-strain states in elastomeric components of a flexible coupling. The first part of the thesis is dedicated to research about usage and designs of flexible coupling and about fatigue of elastomers. The second part of the thesis concerns creation of the computational model. The model of material is determined based on uniaxial tension test of a specimen produced from a real elastomer component. The results are presented in the form of comparison of two designs of elastomer component with respect to fatigue behaviour based on a maximum principal strain range. The results of computational modelling in the viewpoint of crack initiation site are in good agreement with the results from the component used in operation and dif-ferences between the two designs are negligible. The quantitative difference of the two designs is 15 %.
Konstrukční návrh pryžové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Blach, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a deformačně-napěťovou analýzou pružné spojky složené z jednotlivých pryžo-textilních segmentů. Tato koncepce umožňuje výrobci zjednodušení, resp. sjednocení výroby, díky použití jednoho typu segmentu pro více konfigurací spojek a vede tedy ke snížení nákladů ze strany výrobce. Ze strany uživatele dovoluje v případě potře-by výměnu pouze mechanicky nebo chemicky poškozených segmentů na místo celé spojky a šetří náklady i potenciálnímu uživateli. Spojka je primárně navržena dle parametrů meziměstských elektrických jednotek a lokomotiv, nicméně jednotlivé pružné segmenty tímto použitím omezené nejsou. Při návrhu sestavy spojky je nutné klást požadavky především na vysokou bezpečnost všech komponentů. Z podstaty provozního režimu, kdy dochází k relativnímu vychylování vstupního a výstupního hřídele, plyne poměrně široký rozsah přenášených zatížení, které při nevhodně navrženém libovolném článku sestavy mohou zapříčinit problémy vedoucí až k dočasnému odstavení celého stroje/vozidla z provozu. Mezi nejvíce kritické oblasti sestavy patří právě pružné segmenty, šroubové spoje, pevnost unašečů a tvarový spoj pro přenos hnacího momentu. V neposlední řadě musí být také zohledněny požadavky na nepříliš složitou výrobu komponentů a následně také montáž a údržbu bez vzájemné kolize komponentů a potřebného nářadí. Za účelem ověření výše zmíněných požadavků jsou provedeny deformačně-napěťové analýzy simulující variaci stavů provozních zatížení. Z důvodů snížení výkonnostních požadavků i časové náročnosti výpočtu spolu s absencí experimentálně naměřených dat pryže a PES kordů byly pružné segmenty modelovány na nižší úrovni se zredukovaným modelem materiálu upřednostňujícím tahové vlastnosti PES kordů. Tato redukce však zajišťuje konzervativnější přístup, jelikož toto použití způsobuje vyšší namáhání ocelových komponent sestavy. Následně je provedena napěťová analýza drážkového spoje. Vzhledem k absenci modelů geometrie konkrétních hřídelů komerčních motorů a převodovek bylo pro tento účel zvoleno rovnoboké drážkování střední řady dle zadaného maximálního točivého momentu. Poslední část práce je zaměřena na ověření tahových vlastností jednotlivého pružného segmentu.
Pružné spojky na principu tekutin
Machů, Tomáš ; Habán, Vladimír (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá pružnými hřídelovými spojkami, zejména novou kategorií spojek na principu tekutin. V práci je odvozen matematický model plynové pružiny a rotorové soustavy o dvou stupních volnosti. Poslední část práce se zabývá konstrukční úpravou pružné spojky s plynovými pružinami.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 32 t
Wiesenberg, Adam ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracovat návrh zdvihového mechanismu dílenského mostového jeřábu pro nosnost 32 000 kg. Úvodní část práce je zaměřena na stručné seznámení se s danou problematikou, následně je uvedena kritická rešerše obdobných existujících konstrukčních řešení s navazujícími kapitolami zabývajícími se zhodnocením koncepcí a výběrem vlastního řešení a poté následuje kapitola Klasifikace jeřábu a zdvihového ústrojí. Druhá část práce se zabývá návrhem a výpočtem hlavních parametrů zdvihového mechanismu zahrnující také volbu ocelového lana, kladek lanového kladkostroje a výpočet rozměru lanového bubnu. V dalších částech je proveden návrh a kontrola lanového bubnu, volba jednotlivých komponent zdvihového mechanismu například elektromotoru, převodovky, brzdy a spojek. Závěr práce obsahuje výběr a způsob kontroly ložisek, návrh čepu bubnu a postup kontroly spoje těsného pera. Nedílnou součástí práce je také výkresová dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Modifikace tříválcového vznětového motoru na zkušební jednoválec
Rejnuš, Miroslav ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem koncepce jednoválcového vznětového zkušebního pístového spalovacího motoru úpravou výchozího sériově vyráběného tříválcového motoru. První část práce je věnována úvodu do problematiky vznětových a experimentálních jednoválcových motorů. Navazující kapitoly jsou zaměřeny na samotnou adaptaci výchozího motoru, včetně vyvažování setrvačných sil. Dále je provedena kontrola provozuschopnosti klikového hřídele, včetně stanovení bezpečnosti vůči vysokocyklové únavě. Poslední kapitola se zabývá návrhem spojení adaptovaného agregátu s dynamometrem.
Konstrukční návrh pryžové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Blach, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a deformačně-napěťovou analýzou pružné spojky složené z jednotlivých pryžo-textilních segmentů. Tato koncepce umožňuje výrobci zjednodušení, resp. sjednocení výroby, díky použití jednoho typu segmentu pro více konfigurací spojek a vede tedy ke snížení nákladů ze strany výrobce. Ze strany uživatele dovoluje v případě potře-by výměnu pouze mechanicky nebo chemicky poškozených segmentů na místo celé spojky a šetří náklady i potenciálnímu uživateli. Spojka je primárně navržena dle parametrů meziměstských elektrických jednotek a lokomotiv, nicméně jednotlivé pružné segmenty tímto použitím omezené nejsou. Při návrhu sestavy spojky je nutné klást požadavky především na vysokou bezpečnost všech komponentů. Z podstaty provozního režimu, kdy dochází k relativnímu vychylování vstupního a výstupního hřídele, plyne poměrně široký rozsah přenášených zatížení, které při nevhodně navrženém libovolném článku sestavy mohou zapříčinit problémy vedoucí až k dočasnému odstavení celého stroje/vozidla z provozu. Mezi nejvíce kritické oblasti sestavy patří právě pružné segmenty, šroubové spoje, pevnost unašečů a tvarový spoj pro přenos hnacího momentu. V neposlední řadě musí být také zohledněny požadavky na nepříliš složitou výrobu komponentů a následně také montáž a údržbu bez vzájemné kolize komponentů a potřebného nářadí. Za účelem ověření výše zmíněných požadavků jsou provedeny deformačně-napěťové analýzy simulující variaci stavů provozních zatížení. Z důvodů snížení výkonnostních požadavků i časové náročnosti výpočtu spolu s absencí experimentálně naměřených dat pryže a PES kordů byly pružné segmenty modelovány na nižší úrovni se zredukovaným modelem materiálu upřednostňujícím tahové vlastnosti PES kordů. Tato redukce však zajišťuje konzervativnější přístup, jelikož toto použití způsobuje vyšší namáhání ocelových komponent sestavy. Následně je provedena napěťová analýza drážkového spoje. Vzhledem k absenci modelů geometrie konkrétních hřídelů komerčních motorů a převodovek bylo pro tento účel zvoleno rovnoboké drážkování střední řady dle zadaného maximálního točivého momentu. Poslední část práce je zaměřena na ověření tahových vlastností jednotlivého pružného segmentu.
Stress-strain analysis of elastomer components of flexible coupling
Láštic, Daniel ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with computational modelling of stress-strain states in elastomeric components of a flexible coupling. The first part of the thesis is dedicated to research about usage and designs of flexible coupling and about fatigue of elastomers. The second part of the thesis concerns creation of the computational model. The model of material is determined based on uniaxial tension test of a specimen produced from a real elastomer component. The results are presented in the form of comparison of two designs of elastomer component with respect to fatigue behaviour based on a maximum principal strain range. The results of computational modelling in the viewpoint of crack initiation site are in good agreement with the results from the component used in operation and dif-ferences between the two designs are negligible. The quantitative difference of the two designs is 15 %.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.